بنابر درخواست دانشجویان روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و دانشجویان روانشناسی دانشگاه تهران «رویکرد بینش های رفتاری» توسط مرکز در طی دو نشست جداگانه برای آن ها ارائه و معرفی شد تا با فرصت ها و آیندۀ شغلی در فضای پژوهشگری با رویکرد BI بیشتر آشنا شوند.
رویکرد بینش های رفتاری رویکرد نوینی است که آغازش تنها به حدود 15 سال پیش برمیگردد. به همین دلیل به جز تعداد انگشت شماری از دانشگاه های معتبر جهان که رشته یا فعالیتی مرتبط با بینش های رفتاری در نظر گرفته اند، متاسفانه هنوز پای این رویکرد به فضای سایر دانشگاه ها باز نشده و به شکل گسترده وارد فضای آکادمیک و دانشگاهی چه در جهان و چه در ایران نشده است و طبعاً هنوز بسیاری از اساتید علوم رفتاری و روانشناسی و دانشجویان این رشته ها از وجود این رویکرد، مبانی و کاربردهای آن بی اطلاع اند یا اطلاعات اندک و ناقصی دارند.
از جمله دانشگاه هایی که رشته یا گروهی مرتبط با علوم و بینش های رفتاری در خود ایجاد کرده اند مدرسه اقتصادی لندن (LSE)؛ دانشگاه پنسیلوانیا؛ دانشگاه کمبریج؛ دانشگاه برکلی کالیفرنیا و مدرسه هاروارد کندی (Harvard Kennedy School) هستند.
مرکز بینش های رفتاری ایران عزم دارد به عنوان اولین و متخصص ترین گروه بینش های رفتاری در ایران این رویکرد را علاوه بر اینکه با انجام فعالیت ها و پروژه ها مختلف به صحنه ی سیاستگذاری وارد کند، در فضای آکادمیک و دانشگاهی نیز آن را به اساتید و دانشجویان بشناساند تا با ورود علاقه مندان به این عرصه از ظرفیت این رویکرد نوین جهانی، برای حل مسائل جامعه استفاده گردد.
طبق این هدف و بنابر دغدغه و دعوت دانشجویان روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و هم چنین دانشجویان روانشناسی دانشگاه تهران به ترتیب در اسفند 1402 و اردیبهشت 1403، مرکز به معرفی رویکرد «بینش های رفتاری» برای ایشان پرداخت. در این ارائه ها مبانی، تاریخچه، برخی اقدامات آکادمیک جهانی، ظرفیت ها و ابزارها و نقش این رویکرد در حل مسائل اجتماع توضیح داده شد و فرصت ها و آیندۀ شغلی در فضای پژوهشگری با رویکرد BI برای ایشان بیان گردید.