طراحی رفتاری

امروزه یکی از روندهای جدید جهانی، طراحی رفتاری می‌باشد. طراحی رفتاری به معنای به‌کارگیری اصول علوم رفتاری در طراحی محصولات، به‌ویژه محصولات مرتبط با تکنولوژی‌های جدید و نرم‌افزارهای کاربردی، به‌صورت گسترده‌ای مورد استفادۀ معروف‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های تجاری(مانند متا، گوگل و مایکروسافت) و همچنین شبکه‌های اجتماعی قرار دارد. به‌طور کلی هدف نهایی از به‌کارگیری این اصول، درگیر کردن حداکثری کاربر با محصول می‌باشد. با این حال، با به‌کارگیری این اصول با اهدافی غیرتجاری و در مسیر حل چالش‌های اجتماعی، می‌توان به دستاوردهای بی‌بدیلی رسید. ما با شناخت جدیدترین مدل‌های طراحی رفتاری و همچنین تسلط کلی‌تر بر حیطۀ علوم رفتاری، می‌توانیم از این روند نوین و پیشرفته برای حل مشکلات کشور استفاده کنیم.