فعالیت‌های ترویجی

26 شهریور 1404

نشست «مواجهه با اخبار جعلی»، روز چهارشنبه ۲۶ شهریور ماه با حضور دکتر سیدمحمدامین آقامیری (دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی) و با ارائه مرکز بینش‌های رفتاری ایران در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد.

9 شهریور 1404

نشست هم‌اندیشی مدیران و نمایندگان اندیشکده‌های فعال در حوزه فضای مجازی با حضور دکتر سیدمحمدامین آقامیری (دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی) در شهریورماه 1404 برگزار شد. در این نشست، مرکز بینش‌های رفتاری ایران و دیگر اندیشکده‌ها به معرفی ظرفیت‌ها و پژوهش‌های خود پرداختند.

2 شهریور 1404

بر اساس جدیدترین گزارش تهدیدات جهانی (The Global Risks Report 2025) که توسط مجمع جهانی اقتصاد (WEF) منتشر می‌شود، اخبار جعلی و اطلاعات نادرست بزرگ‌ترین تهدید دنیا تا سال 2027 شناخته شد.

3 مرداد 1404

ثبت‌نام فصل چهارم حلقه مطالعاتی آشنایی با رویکرد بینش‌های رفتاری آغاز شد. این حلقه ویژه دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های روان‌شناسی و علوم شناختی (و رشته‌های مرتبط) است که علاقه‌مند به حل مسائل کشور و جامعه هستند.

24 تیر 1404

این نشست با حضور مدیر مرکز بینش‌های رفتاری ایران، و تنی چند از متخصصین و پژوهشگران این حوزه، به همت دفتر مطالعات حکمرانی مرکز پژوهش‌های مجلس در تیرماه 1404 برگزار شد.

19 تیر 1404

مطابق با تعریف جنگ، «جنگ عملی با زور برای وادار کردن دشمن به انجام اراده ماست.» اما جنگ شناختی، برخلاف حوزه‌های سنتی جنگ، در درجه اول در سطح فیزیکی عمل نمی‌کند و از طرف دیگر به جای وادار کردن دشمن به انجام اراده ما، هدف این است که دشمن را وادار کنیم تا خود را از درون نابود کند.

11 خرداد 1404

چرا بدون شناخت رفتار مصرف‌کننده و عوامل موثر بر آن، بهینه‌سازی مصرف یک رویاست؟

29 اردیبهشت 1404

در این نشست تخصصی که به همت پژوهشگاه فضای مجازی در اردیبهشت ماه 1404 برگزار شد، مدیرعامل مرکز بینش‌های رفتاری ایران از ضرورت به‌کارگیری رویکرد علوم رفتاری در مقابله با اخبار جعلی سخن گفت.

24 اردیبهشت 1404

بسیاری از تحلیل‌ها و راهبردهای موجود، بدون توجه به پیچیدگی‌ها و ابعاد متعدد مقوله کتاب‌خوانی، ارزیابی یکسان و کم‌وبیش ساده‌انگارانه‌ای از کتاب‌خوانان ایرانی دارند و بر این اساس، توصیه‌ها و تجویزات مشابهی نیز برای گروه‌های مختلف جامعه ارائه می‌نمایند. امّا آیا تمامی افراد عادات، نگرش‌ها و انگیزه‌های یکسانی برای مطالعه کتاب دارند؟